Persbericht - CEO van pharma.be geeft een nieuwe wending aan haar carrière

Sector
50-years-pharmabe3

Catherine Rutten werd op 1 september 2013 tot CEO benoemd van pharma.be, de Belgische federatie van innovatieve farmaceutische en biotechnologische bedrijven.

In haar rol als CEO, en samen met het pharma.be team, heeft Catherine de federatie op een unieke manier gepositioneerd als een uitmuntend kenniscentrum en als een sterke en betrouwbare partner binnen de Belgische gezondheidszorg.

pharma.be en de leden van de raad van bestuur willen Catherine oprecht bedanken voor haar niet aflatende inzet en haar waardevolle bijdrage aan het succes van pharma.be in de afgelopen zeven jaar en wensen haar het allerbeste in haar verdere carrière.

Karel-Van-De-Sompel

"Ik wil Catherine uitdrukkelijk bedanken voor haar professionalisme en haar belangrijke bijdrage aan een stabiel en voorspelbaar langetermijnbeleidskader voor de farmaceutische industrie in België. Dat is immers essentieel om het onderzoek en de ontwikkeling van nieuwe en innovatieve geneesmiddelen te vergemakkelijken. Ze was de drijvende kracht achter verschillende ambitieuze projecten zoals het "Toekomstpact" met de federale minister van volksgezondheid Maggie De Block en de oprichting van het “Observatorium van de (bio)farmaceutische industrie" om de concurrentiepositie van de sector te analyseren. Deze projecten, die een unicum zijn in Europa, zijn enorm gunstig voor de patiënten om sneller toegang te krijgen tot de geneesmiddelen van de toekomst. Ik ben trots op wat we in de loop van de voorbije jaren samen bereikt hebben.

Karel Van De Sompel
Country manager & managing director bij Pfizer België en voorzitter van pharma.be

Catherine Rutten wil op haar beurt de leden van pharma.be en haar team bedanken voor hun steun en inspanningen.

Ik ben trots dat ik de stem van de Belgische "pharma valley" ben geweest”, beaamt ze. “Dankzij onze sterke partnerschappen met de belangrijkste stakeholders zijn we er de laatste jaren in geslaagd om België te positioneren als een laboratorium voor innovatie, als een echte magneet voor life sciences en als de plaats bij uitstek voor patiënten om de beste behandelingen te krijgen die momenteel beschikbaar zijn".

Catherine Rutten
CEO van pharma.be

De raad van bestuur van pharma.be heeft Russell Reynolds Associates gemandateerd om de zoektocht naar een nieuwe CEO te starten.

Ann Adriaensen, Secretaris-Generaal van pharma.be zal vanaf 1 juli 2020 tijdelijk de functie van CEO ad interim waarnemen.

Become a member

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van het reilen en zeilen binnen de farma-industrie, schrijf je dan in op onze nieuwsbrief!