Persbericht - Caroline Ven wordt de nieuwe CEO van pharma.be

Sector

Op 1 oktober 2020 vervoegt econoom Caroline Ven pharma.be, de Belgische federatie van innovatieve farmaceutische en biotechnologische bedrijven, als CEO.

De huidige CEO van The Blue Cluster, een organisatie die duurzame, innovatieve partnerships tussen bedrijven in de "blauwe" economie (de zee en de oceanen) bevordert, is ondervoorzitter van de economische commissie van het VBO en zetelt in de raden van bestuur van VITO, Bank J. van Breda & C° en Bpost. Ze is tevens lid van de inrichtende overheid van de Associatie van KU Leuven.

Caroline-Ven-2020

"De farmaceutische sector speelt een essentiële rol in onze samenleving - vandaag meer dan ooit. De gezondheidscrisis heeft een moeilijke omgeving gecreëerd, zowel economisch als maatschappelijk, maar ik ben ervan overtuigd dat wij, als sector, de sleutels in handen hebben om een veilige en gezonde toekomst te garanderen. Ik wil mijn voorganger, Catherine Rutten, feliciteren met het indrukwekkend traject dat ze de voorbije zeven jaar aan het hoofd van pharma.be heeft afgelegd. Onder haar leiding is pharma.be uitgegroeid tot een sterke, betrouwbare en visionaire sectorfederatie. Ik kijk er naar uit om, samen met het team, de handschoen op te nemen".

Caroline Ven
Karel-Van-De-Sompel

"Ik wil Caroline Ven feliciteren met deze nieuwe functie. In de loop van haar carrière heeft ze ervaring opgedaan als onderhandelaar, waarbij ze de belangen van verschillende stakeholders, bedrijven, sociale partners en beleidsmakers, wist te combineren en de passende oplossingen wist aan te dragen. Ik ben ervan overtuigd dat zij onze standpunten en belangen uitstekend zal kunnen vertegenwoordigen in het politieke en publieke debat over de grote economische en maatschappelijke vraagstukken in ons land".

Karel Van De Sompel
Country Manager & Managing Director bij Pfizer België en Voorzitter van pharma.be

Ann Adriaensen, Secretaris-generaal van pharma.be, zal tussen 1 juli en 1 oktober 2020 de functie van CEO ad interim waarnemen.

Become a member

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van het reilen en zeilen binnen de farma-industrie, schrijf je dan in op onze nieuwsbrief!