#WijGevenNietOp

 

Campagne #WijGevenNietOp huldigt de inzet van onderzoekers naar nieuwe geneesmiddelen

 

In november 2017 werd deze informatiecampagne voor het eerst gelanceerd op Twitter en LinkedIn met als doel de innovatiecapaciteit en het belang van de Belgische biofarmaceutische sector in de kijker te zetten, en dit via getuigenissen en cijfers.

In maart 2018 lanceerde pharma.be zijn facebook pagina, ook daar om de verbintenissen van werknemers uit de sector naar de patiënten toe, te delen. De campagne werd door meer dan 1,7 miljoen mensen in België gezien.

Vandaag verschijnen hierop meer dan 100 gezichten en dit cijfer blijft toenemen.

80 percent van de klinische proeven in ons land worden door bedrijven gefinancierd, de overige 20 percent door de academische gemeenschap.

De afgelopen 50 jaar heeft het farmaceutisch onderzoek meer geneesmiddelen en vaccins opgeleverd dan de voorgaande jaren, zelfs eeuwen.

De behandelingen helpen in de strijd tegen kanker, HIV/aids, hepatitis C, diabetes, cardio-vasculaire aandoeningen, huid- en infectieziekten en neurologische aandoeningen.

Deze trend houdt aan door geneesmiddelen te ontwikkelen, die steeds beter afgestemd zijn op het genetisch profiel van de patient.

Vandaag zijn er wereldwijd 7000 geneesmiddelen in ontwikkeling in diverse therapeutische domeinen:

Deze cijfers hebben betrekking op alle geneesmiddelen in elke fase van hun ontwikkelingsproces: van het pre-klinisch stadium tot aan de vergunning voor in het handel brengen.

#WijGevenNietOp